...The happiest person don't necessarily have the best of everything. They just make the most of everything comes their way <3 Happiness lies for those who have cried, hurted, searched and tried. For only they can appreciate the importance of people who have touched their lives...

Wednesday, July 4, 2012

.buku amalan baru.



Malam ni malam Nisfu Syaaban. Aku dah janji dengan Tuhan. Janji nak jadi manusia yang lebih solehah. Sebab tahun lepas aku dah janji. Jadi tahun ni aku letak ‘lebih’.

Malam ni. Bukak buku amalan baru. Buku lama tu Tuhan simpan sebab nak deal dengan aku kat akhirat nanti. Aku takut. Takut nanti bila berdepan dengan Tuhan, satu-satu Dia tanya. Aku nak jawab apa?

Siapa nak tolong aku nanti? Takde. Sebab hanya amalan aku yang boleh tolong aku.

Aku niat dalam hati azam baru, delete semua entry blog dulu. Mak aku kata, hidup tak boleh bergantung sangat dengan masa lalu. Betul cakap mak. Jadi, anggap saja tangan aku jadi gila dan hack semua entry aku.

Aku mintak kau tolong doakan aku. Moga tahun-tahun ke depan ni aku dah jadi lebih matang. Lebih bijak. Lebih educated. Doakan yang baik-baik saja untuk aku. Sebab aku tak nak nanti dalam buku amalan kau tercatat doa kau yang buruk-buruk.

Apa yang orang buat jahat kat aku. Aku ikhlaskan



Pesan Pada Diri

Pesan Pada Diri