...The happiest person don't necessarily have the best of everything. They just make the most of everything comes their way <3 Happiness lies for those who have cried, hurted, searched and tried. For only they can appreciate the importance of people who have touched their lives...

Tuesday, September 11, 2012

.daya tahan menulis aku.

bukan sekadar hiasan.

Aku rasa. ke-teror-an menulis aku sudah hilang. Sampai nak baca entri sendiri pun sumpah rasa malas. 



Percayalah. 


Malas sangat sampai rasa lebih baik duduk ngadap tv sambil makan cekedis sama dua tiga jam muntah dan makan balik. Lepas tu solat dan sambung tengok tv walaupun tv tu ulang cerita sama dalam satu hari. *Keji*

Harini aku nak kenal pasti sebab sebab sebenar ke-teror-an menulis aku dah kian pudar dan lintang pukang macam orang baru lepas telan pil dua tiga guni.


Punca punca yang tak tahu jatuh menjunam dari pelusuk dunia mana.


1-  50%. Mungkin sebab usia. usia? macam pelik.

Mungkin betul. Orang kata semakin meningkat usia seseorang semakin menurun percakapan dan jugak penulisannya. Walla. Aku? walau usia baru nak cecah sweet 23 tapi dah nampak samar samar gaya nak hilang daya penulisan antarabangsa kelas pertama. Cewaah. Shiuuuuuu. Efek Catrina. The hurricane I know. Motif? Ok ok. Terus ke punca ke-2.


2-  15%. Otak.

Mungkin sebab banyak benda bercampur gaul dalam otak jadinya aku terpaksa keluarkan secara serentak dan menyebabkan orang lain terus tak dapat nak tangkap message yang nak disampaikan. Padahal urat mata aku sendiri pun tak dapat detect mana main idea tersembunyi aku taruk dalam penulisan aku. tssk. tssk.


3-  25%. My little khalifah.

mungkin sebab banyak masa habis dekat khalifah kecil yang baru nak kenal dunia fana ni. Banyak lagi kalimah kalimah Tuhan nak kena ajar sebelum dia mula dewasa. Jadinya tak ada masa nak bukak buku baca latest news yang boleh kongsi dan tambah ilmu pengetahuan. Aku dah jadi macam seekor katak bawah tempurung kepala. Kalau tak keterlaluan, mintak khalifah kecil aku tu diperkenalkan dengan Tuhan dulu sebelum diperkenalkan dengan manusia. semoga hidup dia diberkati dunia akhirat dan jadi anak yang soleh. Ini doa. Harapan terbesar aku sebagai seorang makcik.


4-  10%. Personal life.

What the hen? Urusan peribadi lah sangatt. Kalau pasal urusan social society mujtami’ aku memang lebih bawah negatif dari negatif. Bukak fesbuku pun semata mata bukak. Twitter? Lagi lah. Boleh dikatakan siap sedia untuk menjadi seekor kera sumbang di masa depan. Lalalala. 

*Efek hurricane lagi.*

okbai. Pukul 5 nanti aku nak kena pergi jenguk kelas kejap. Maklumlah, dah terlebih lecturer dari lecturer. Aku nak masuk senyap senyap then tulis kat whiteboard

“sori sir.class cancel.” ok. tipu.

...









Pesan Pada Diri

Pesan Pada Diri